Učenik godine Vukota Markišić: “Najbitnije je razviti proces razmišljanja” | IT Subotica 2030 | #SuboticaHasIT Skip to main content

Učenik godine Vukota Markišić: “Najbitnije je razviti proces razmišljanja”

Vukota Markišić

Vukota Markišić je đak generacije Tehničke škole “Ivan Sarić”, koji se protekle četiri godine školovao za elektrotehničara informacionih tehnologija. Ovaj smer je odabrao jer ga je zanimalo programiranje, a otvorio mu je toliko mogućnosti, kojima se nije nadao.

Vukota Markišić je đak generacije Tehničke škole “Ivan Sarić”, koji se protekle četiri godine školovao za elektrotehničara informacionih tehnologija. Ovaj smer je odabrao jer ga je zanimalo programiranje, a otvorio mu je toliko mogućnosti, kojima se nije nadao.

“Prvenstveno volim programiranje jer postoji milion načina da se reši isti problem. Svako od nas ima drugačiji proces razmišljanja i kada sam učio u školi, uvek sam probao da uradim sam, bez obzira da li je taj način 200 linija duži nego što je profesor uradio. Više volim tako da naučim i razumem ono što pišem, nego samo da prepisujem ono što profesor piše i mislim da je to najbitnije, da razvijemo proces razmišljanja”, kaže Vukota.

Znanje koje je stekao u školi, ali i velika radoznalost i stalna potreba za usavršavanjem, Vukoti je poslužila da danas bude jedan od ponosnih kreatora video-igre “Ghost Chase”, koju je zajedno sa Davidom Šimokovićem i Leonom Mandićem napravio u okviru radionice “LAUDA”.

“Leon je uradio ceo dizajn za igricu, sve je crtao, jer smo osmislili da bude kao piksel art, dok smo David i ja bili zaduženi za programiranje. Pravili smo je kao spidran igricu koja ima tri nivoa i cilj je da ih što brže pređete, a da vas ne ubije duh, zbog čega se tako i zove. Svaki tim je na kraju radionice predstavljao svoj projekat koji se ocenjivao i mi smo osvojili prvo mesto. Igricu smo postavili na itch.io i svako ko želi može da je preuzme i igra”, objašnjava Vukota.

Vukota Markišić


Vukota je veliki zaljubljenik i u veb, te u slobodno vreme sam uči kako da pravi sajtove. Zanimaju ga još fotografija i film, pa je tokom školovanja zajedno sa drugarima snimio kratkometražni film na temu “Šta me pokreće” koji je osvojio treće mesto na republičkom takmičenju, a na još jednom konkursu prvu nagradu.

“Snimao sam još kad sam bio mali, to sam oduvek voleo, ali sam nedavno kupio prvu kameru i to mi je zapravo bio prvi veći projekat. Film prikazuje devojku koja je u početku tužna, leži na krevetu i lista Instagram. Odjednom se čuje i zasvetli knjiga, što je zainteresuje, a kada je otvori, iz nje izleti leptir. Taj leptir je ono što je pokreće i gde god i šta god da radi, on je tu kao metafora za motivaciju. Film smo snimali i dronom, pravili smo neke tranzicije i imali smo kompjuterski generisane stvari koje niko nije dodavao u svoje filmove. To sam oduvek hteo da napravim, a zapravo je jako teško i čak sam ostajao do tri ujutro budan, gledao tutorijale, pratio i pravio, ali sam na kraju uspeo”, kaže Vukota.

Vukota Markišić je jedan od 12 đaka generacije koje je organizacija “IT Subotica 2030” nagradila u okviru projekta “Učenici godine”. U budućnosti bi voleo da se bavi programiranjem, zbog čega će upisati informacione tehnologije na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, a sebe 2030. godine vidi u Subotici. 

“Ja sam iz Lovćenca, ali sam ovde već četiri godine i sviđa mi se grad. Nije previše urban, miran je i to volim. Sad kada smo bili u ‘Digital Hive’-u, bio sam fasciniran koliko je tamo lepo i koliko su dobri uslovi za rad i meni je san da radim tako nešto”, poručuje Vukota.